مقالات دوربین مداربسته

آموزش نصب دوربین مداربسته

ذوربین مداربسته اصفهان
نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته و سیستم های مداربسته یکی از راهکارهای حفاظتی و نظارتی موفق در سراسر دنیاست. اگر شما نیز نگران ایمنی و امنیت محل کار و منزل خود می باشید و قصد دارید در منزل، محل کار و فعالیت خود دوربین مداربسته نصب کنید پیشنهاد ما دریافت اطلاعات مفید قبل از هر اقدامی است. در این مطلب راهنمای جامعی از خرید تا نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته ارائه کرده ایم.

نکات نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته یکی از مراحل مهم راه اندازی یک سیستم مداربسته است که باید به درستی انجام شود. قبل از اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته نکاتی همچون
  • متراژ فضای مورد نظر،
  • موقعیت درب های ورودی،
  • تعداد دوربین مورد نیاز برای پوشش کامل محیط،
  • نوع دوربین مورد نیاز
  • و…
را باید در نظر بگیرید. چرا که نوع دوربین مداربسته ای که انتخاب می کنید باید با نوع کاربری محیط شما مطابقت داشته باشد.

انواع دوربین مداربسته

قبل از نصب دوربین مداربسته، مهم است که بدانید چه نوع سیستمی با نیازهای شما مطابقت دارد. دوربین مداربسته آنالوگ از نوع سنتی است که برای پروژه های کم هزینه مناسب است. دوربین مداربسته IP یا شبکه شفافیت بهتری را ارائه می دهد و می توان از طریق این نوع از دوربین مدار بسته از راه دور نظارت کرد.
دوربین مدار بسته بی سیم نیاز به سیم کشی پیچیده را از بین می برد و نصب آن را آسان می کند. از سوی دیگر، دوربین‌های مداربسته با وضوح بالا، بالاترین وضوح و پردازش تصویر قابل توجهی را ارائه می‌دهد که آن را به پیشرفته‌ترین نوع دوربین مداربسته از نظر فناوری تبدیل می‌کند. هر نوع دوربین مداربسته مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین دوربینی را انتخاب کنید که نیازهای خاص شما را برآورده کند. برای راهنمایی بیشتر درمورد انواع دوربین مدار بسته می توانید از این مطلب استفاده کنید: راهنمای خرید دوربین مداربسته

تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته

 
برای نصب دوربین مداربسته نیاز به لوازم و تجهیزاتی است که با توجه به نوع دوربین و مکان نصب می تواند متغیر باشد. با این حالت تجهیزات کلی را که باید قبل از اقدام به نصب با آنها آشنا شوید را در ادامه آورده ایم:
  1. دوربین مداربسته که تعداد و نوع آن به کاربری و پروژه بستگی دارد.
  2. دستگاه ضبط که می تواند دی وی آر (DVR) یا ان وی ار (NVR) باشد. نصب DVR در سیستم های آنالوگ و آنالوگ HD انجام می شود و نصب NVR در سیستم های تحت شبکه یا IP.
    برای نصب دوربین ، برای ذخیره و مشاهده تصاویر دوربین‌ها‌، به یک دستگاه ضبط کننده فیلم (معمولا دستگاه DVR) نیاز دارید. این دستگاه، ویدئوها را دریافت و دخیره می‌کند. همچنین می‌توانید تصاویر را روی مانیتور، مثلا روی صفحه رایانه یا تلویزیون نیز پخش کنید. انواع DVR وجود دارد که امکانات متفاوتی دارند. مثلا DVR ترکیبی امکان اتصال هر دو دسته دوربین آنالوگ و دوربین IP به دستگاه دی وی آر را می‌دهد. همچنین DVR ها ظرفیت حافظه متنوعی دارند که به آنها امکان می‌دهد فیلم را حتی تا صدها ساعت ذخیره کنند.
    دستگاه NVR نیز مانند DVR  قابلیت ضبط بالایی دارد. ولی این دو دستگاه در نحوه ضبط فیلم متفاوت هستند. 
  3. هارد دیسک HDD که حافظه سیستم مداربسته شما را تشکیل می دهد. فیلم و تصاویر در هارد ذخیره می شود. این تجهیز داخل دستگاه ضبط نصب می شود و براساس مشخصات دستگاه می توانید از تعداد با ظرفیت مشخصی در دستگاه نصب کنید.
  4. کابل تصویر دوربین مداربسته این مورد نیز با توجه به سیستم مداربسته کواکسیال (برای دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD) یا شبکه (برای دوربین های IP) است.
  5. آداپتور یا منبع تغذیه برای تامین برق دوربین های مدار بسته و دستگاه DVR یا NVR
  6. فیش بی ان سی BNC جهت سیم کشی و نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و نصب دوربین مدار بسته AHD
  7. سوکت CAT5 و CAT6 جهت سیم کشی و نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP
  8. کانکتور برق فیش نری و مادگی برق یا سوکت اتصال برق جهت سیم کشی برق دوربین های مدار بسته
  9. مانیتور یا نمایشگر یا تلویزیون برای مشاهده تصاویر دوربین ها و تنظیمات سیستم
  10. میکروفن برای ضبط صدای اطراف هر دوربین مدار بسته (به صورت اختیاری است- ممکن است دوربین خود به میکروفن مجهز باشد)
  11. سوئیچ در سیستم های شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
  12. مودم برای انتقال تصویر دوربین مداربسته و نظارت از راه دور

اصول اولیه نصب دوربین مدار بسته

رعایت برخی از نکات مهم و ریز در هنگام نصب دوربین مداربسته در کاربری های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و… بسیار ضروری است. این موضوع در نهایت هم می تواند باعث تمیزی کار انجام شده و هم باعث دوام بیشتر سیستم نصب شده خواهد شد.
1. در هنگام نصب دوربین مداربسته، کابل کشی باید به نحوی انجام شود که سیم و کابل ها در معرض دید نباشند. برای این منظور می توان از لوله فلکسی دوربین مدار بسته استفاده نمود. لوله فلکسی یک باکس پلاستیکی یا فلزیست که می توان کابل ها را درون آن قرار داد، به نحوی که به بیرون درز نکرده و دیده نشوند.
2. در هنگام جایگذاری دوربین در نقاط تعیین شده باید به این نکته توجه نمود که دوربین ها در زاویه ای درست نصب شوند تا برای مثال در معرض تابش نور مستقیم خورشید نباشند.
3. در هنگام نصب دوربین مداربسته دقت شود که مانعی بر سر راه آن نباشد تا دید آن را مختل کند. برای مثال ستون، گلدان، آویز و…
4. بهتر است دوربین مداربسته در جایی نصب شود که در معرض دید نباشد زیرا از لحاظ روانی ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.
5. بهتر است دوربین هایی را که در فضای خارجی نصب کرده اید تا حد امکان مستقیماً در معرض وزش باد و بارش باران قرار نگیرند.
6. دوربین مداربسته باید در ارتفاع مناسبی قرار گیرد تا از دسترس سارقین و افراد خرابکار دور باشد.

سوالات متداول

هزینه نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

هزینه نصب برای هر دوربین در سال 1402 بسته به نوع دوربین بین 200 تا 400 هزار تومان می باشد.

هزینه هرمتر کابل کشی نیز از 3 تا 5 هزار تومان می باشد.

و هزینه راه اندازی و نصب و آموزش دستگاه نیز 400 هزار تومان می باشد.

زمان نصب و طول پروژه چقدر طول می کشد؟

مدت زمان نصب دوربین مداربسته بستگی به تعداد دوربین و میزان کابل کشی محل متفاوت می باشد. حدودا هر 4 دوربین یک روز کار می برد. ولی درکل این تعداد ثابت نبوده و بستگی به محل و پروژه دارد و نیازمند بررسی کارشناس می باشد.

برای چه مکان هایی دوربین مداربسته نصب می شود؟

برای هر مکانی می توان دوربین مداربسته نصب کرد از جمله خانه، باغ، مغازه،بانک،کارگاه، کارخانه و هرکجا که برای امنیت آن نگران هستید.

 چگونه یک مجری خوب برای نصب دوربین مداربسته پیدا کنم

شاید مهمترین موردی که باید به آن توجه کرد همین امر باشد، شرکت نصب دوربین مداربسته و مجری خوب برای پروژه. مجری دوربین های مدار بسته مثل یک پزشک برای امنیت محیط مورد نظر شماست و نسخه مناسب محیط شما را ایشان برای شما می پیچد. متاسفانه با کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در بیزینس هایی همانند دوربین مدار بسته انتخاب مجری خوب کار دشواری شده است. در انتخاب مجری به این موارد توجه کنید:
  1. خرید از شرکت معتبر
  2. چک رزومه آن شرکت
  3. از مجریانی که دوربین های مدار بسته با برند های متفرقه به شما پیشنهاد می کنند دوری کنید، چون اگر شما برند اصلی هم از ایشان درخواست کنید، جای دیگری جبران می کنند.
شرکت موج با بیش از 5000 پروژه موفق در اصفهان با بیش از 15 سال سابقه کاری در خدمت شما همشهریان گرامی می باشد. شما میتوانید برای مشاهده قسمتی از پروژه ها کلیک کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه، دوربین مدار بسته یک ابزار ضروری برای تضمین ایمنی و امنیت است. با توجه به انواع مختلف دوربین مدار بسته موجود، مهم است که قبل از نصب یک سیستم، عواملی مانند مکان، منطقه تحت پوشش و بودجه را در نظر بگیرید. نصب مناسب، تعمیر و نگهداری منظم و عیب یابی برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم ضروری است.
علاوه بر این، رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها بسیار مهم است. با در نظر گرفتن این نکات می توانید از سیستم دوربین مداربسته خود نهایت استفاده را ببرید. شما نیز برای خرید انواع دوربین مدار بسته از برترین برندهای بازار با بهترین قیمت و تخفیفات ویژه به فروشگاه موج مراجعه نمایید.

 

خرید دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مداربسته و یا کسب اطلاعات در مورد قیمت  فروش دوربین مدار بسته  و هزینه نصب و راه اندازی می‌تواند چالش برانگیز باشد. لذا ما برای مشتریان گرامی ارائه دریافت مشاوره رایگان جهت خرید، استعلام قیمت و یا نصب دوربین مداربسته را در سبد خدمات خود قرار داده ایم. با کارشناسان ما تماس بگیرید:

09138052573

03131317349

آدرس: اصفهان، خیابان طالقانی، چهار راه ناربند، مغازه دوم بعد از کوچه 5، گروه حفاظتی موج

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *